13 Timmars färden.

Ja då kom den dagen som man sett fram emot! Börjar med att gå upp kl 02:15 för att stänga bildörren om mig 02:40. Inser snabbt att jag glömde både sportdryck och redbullburkarna hemma i kylen så det fick bli att köpa kaffe på Donken i mjölby. Resan fortsatte genom en mörk och regnig, ja svensk natt. 06:20 var jag i Helsingborg, och väntade på båten som skulle gå 10 minter senare. Är i Helsingör en 15 minuter senare och har lite mer än två timmars bilkörning till Rödby, trodda jag... Bilkö.. Blev nästan 3 timmar tills att jag var i Rödby och 45 min extra för färjan att ta sig till Tyskland. Jag sträckkörde sedan till Hommerts - Holland med lite bensinpauser.. Det blev många liter 98 oktanig vätska skall ni veta. Väl framme på gården så får man en öl och ett par koppar te för att sedan ge sig ut i ladugården för möjlkning. 

På bilden under ser ni en kossa som fått sjuk privilegier, hon måste vara ute före och efter möjlkning, dag och natt för att hon ska hålla sig ren så såren på benen kan läka. Det roliga är att vi släppte ut henne på gårdsplanen så får hon gå och beta på allt gräs där i så där..... 3-4 timmar innan jag ledde henne till sin fålla. 


I morgon lär jag vara så trött så det inte kommer något inlägg!